Pametna lampa

Lampa na pljesak idealan je uvodni je primjer u elektroniku. Osim što je idealni predstavnik svjetlosti, nešto je što je gotovo svatko vidio (barem na filmu). Nema ih baš za kupiti u dućanu pa smo odlučili napraviti svoju verziju i naučiti što nam je sve potrebno za jednu lampu na pljesak.

Zašto je dobra?
  • jednostavna je za napraviti

  • ima samo jedan ulazni senzor (mikrofon) i jedan izlazni signal (RGB LED)

  • brzo se uočavaju i ispravljaju greške te tako i brzo uči programiranje.

Što sve dijete uz nju uči?
  • “A kako to radi?” 

  • dijete vježba finu motoriku tako da lijepi 24 drvca u visinu

  • zateže Arduino mikroračunalo, spaja sve potrebne elemente učeći pritom elektroniku i naposljetku je uči programirati, koristiti i smišljati vlastite primjene

Što sve može Pametna lampa?
  1. Može služiti za ukras kao obična lampa i svijetliti željenom bojom

  2. Može se programirati da mijenja boje redom i brzinom kojom želite

  3. Može se programirati da se pali/gasi ili mijenja boje na 2 ili više pljeska

  4. Može testirati reflekse - programiramo je da mjeri koliko vremena je prošlo od kada se upalila lampica pa dok nismo pljesnuli

  5. Kocka za Čovječe ne ljuti se - Programiramo je na način da na pljesak zasvijetli slučajan broj puta od 1-6 (video)

  6. Odabir polja za igru TWISTER - može zasvijetliti određenom bojom na koju trebamo staviti nogu ili ruku, također slučajnim odabirom

  7. Odbrojavanje vremena pauze kod učenja ili za igre poput Pictionary-a, Aliasa i sl., kada vrijeme istekne, lampa promijeni boju, a na pljesak se brojač resetira.

  8. Timer za igranje šaha - na pljesak oduzima vrijeme suigraču i nakon isteka dogovorenog vremena promijeni boju

  9. ...Još mnogo igara koje djeca smišljaju iz dana u dan, a sigurno će i Vašem djetetu pasti neka igra napamet koju će programirati u svoju pametnu lampu

Nadogradnja Pametne lampe:
  • dijete može lampu nadograditi raznim novim elektroničkim elementima kako će dalje učiti, primjerice:

  • dodatnim svjetlima da jače svijetli ili da ima efekt trčećeg svjetla (modul 2)

  • zvučnikom da postane alarm koji svira određenu pjesmu (modul 2)

  • motorom i gumenom rukavicom da poboljša buđenje za umorne dane (modul 3)

  • senzorom svjetlosti da se pali automatski kada padne mrak (modul 3)