Pametna lampa


Lampa na pljesak idealan je uvodni je primjer u elektroniku. Osim što je idealni predstavnik svjetlosti, nešto je što je gotovo svatko vidio (barem na filmu). Nema ih baš za kupiti u dućanu pa smo odlučili napraviti svoju verziju i naučiti što nam je sve potrebno za jednu lampu na pljesak.
Zašto je dobra?
-
jednostavna je za napraviti
-
ima samo jedan ulazni senzor (mikrofon) i jedan izlazni signal (RGB LED)
-
brzo se uočavaju i ispravljaju greške te tako i brzo uči programiranje.
Što sve dijete uz nju uči?
-
“A kako to radi?”
-
dijete vježba finu motoriku tako da lijepi 24 drvca u visinu
-
zateže Arduino mikroračunalo, spaja sve potrebne elemente učeći pritom elektroniku i naposljetku je uči programirati, koristiti i smišljati vlastite primjene
Što sve može Pametna lampa?
-
Može služiti za ukras kao obična lampa i svijetliti željenom bojom
-
Može se programirati da mijenja boje redom i brzinom kojom želite
-
Može se programirati da se pali/gasi ili mijenja boje na 2 ili više pljeska
-
Može testirati reflekse - programiramo je da mjeri koliko vremena je prošlo od kada se upalila lampica pa dok nismo pljesnuli
-
Kocka za Čovječe ne ljuti se - Programiramo je na način da na pljesak zasvijetli slučajan broj puta od 1-6 (video)
-
Odabir polja za igru TWISTER - može zasvijetliti određenom bojom na koju trebamo staviti nogu ili ruku, također slučajnim odabirom
-
Odbrojavanje vremena pauze kod učenja ili za igre poput Pictionary-a, Aliasa i sl., kada vrijeme istekne, lampa promijeni boju, a na pljesak se brojač resetira.
-
Timer za igranje šaha - na pljesak oduzima vrijeme suigraču i nakon isteka dogovorenog vremena promijeni boju
-
...Još mnogo igara koje djeca smišljaju iz dana u dan, a sigurno će i Vašem djetetu pasti neka igra napamet koju će programirati u svoju pametnu lampu
Nadogradnja Pametne lampe:
-
dijete može lampu nadograditi raznim novim elektroničkim elementima kako će dalje učiti, primjerice:
-
dodatnim svjetlima da jače svijetli ili da ima efekt trčećeg svjetla (modul 2)
-
zvučnikom da postane alarm koji svira određenu pjesmu (modul 2)
-
motorom i gumenom rukavicom da poboljša buđenje za umorne dane (modul 3)
-
senzorom svjetlosti da se pali automatski kada padne mrak (modul 3)